سرخط خبرها
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد

شمارش معکوس برای افتتاح بولوار کشاورز شروع شد

  • کد خبر: ۳۱۰۸۳
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
شمارش معکوس برای افتتاح بولوار کشاورز شروع شد
همه چیز برای افتتاح بولوار کشاورز آماده است و تنها منتظر اعلام زمان مراسم افتتاحیه هستیم.

فرامرزی/ شهرآرانیوز- بولوار کشاورز یکی از محلات کم برخوردار منطقه ماست. اگر گشتی در محله بزنید به این موضوع پی می‌برید. معابر خاکی که وقت بارندگی پر از گل و لای است، زباله‌گرد‌هایی که با کیسه رنگ‌ورو رفته‌ای روی دوش در کوچه‌ها می‌گردند، گوشه‌ای از نمای این خیابان است. در کل محله یک وجب فضای سبز وجود ندارد، در کوچه‌ها که راه می‌روی درختی نیست. توجه مدیریت شهری به چنین محلاتی باعث شد پروژه بولوار کشاورز از ۲ سال پیش آغاز شود. در این بین بارندگی‌ها و شیوع ویروس کرونا، روند افتتاح آن را کند کرد، اما حالا معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد از اتمام این پروژه خبر و نوید بازگشایی آن را می‌دهد.
احسان قیطاقی می‌گوید: همه چیز برای افتتاح بولوار کشاورز آماده است و تنها منتظر اعلام زمان مراسم افتتاحیه هستیم.
وی با اعلام خبر ادامه می‌دهد: بولوار کشاورز طی چند روز آینده به بهره‌برداری رسمی می‌رسد، اما نباید از یاد ببریم که این پروژه نماد توجه شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد به حاشیه شهر و محلات کم برخوردار است.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد درباره ویژگی‌های این پروژه بیان می‌کند: از آذرماه سال ۹۷ اجرای این پروژه آغاز شد. پروژه‌ای که بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشت. بولوار کشاورز دارای دو باند سواره‌رو و کندراه به طول هزار و ۵۰۰ متر به همراه کانال و کال سرپوشیده به طول بیش از هزار متر است.
وی اجرای این پروژه را موجب محرومیت‌زدایی در این محله ذکر می‌کند و می‌افزاید: با اجرای پروژه بولوار کشاورز، خیابان طرحچی به بزرگراه شهید چراغچی و میدان شهید فهمیده متصل می‌شود، با افتتاح پروژه هم به طور قطع شاهد کاهش ترافیک این محدوده خواهیم بود.
قیطاقی بالا بردن سطح ایمنی محور و ایجاد دسترسی راحت‌تر به مجتمع‌های خدمات خودرویی واقع در انتهای خیابان طرحچی را از اهداف دیگر اجرای پروژه بولوار کشاورز ذکر می‌کند.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد در ادامه توضیحاتش می‌افزاید: برای اجرای پروژه بولوار کشاورز بیش از ۳۵ هزارمتر مکعب خاکبرداری و ۴۵ هزار مترمربع روکش آسفالت انجام شده است.
قیطاقی به اجرای برخی زیرساخت‌ها در خلال پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: در خلال اجرای این پروژه، جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای روشنایی و فضای سبز بولوار کشاورز و میدان مصالح فروشان هم اجرایی شد که برای فضای سبز این بولوار رقمی معادل ۲ میلیارد تومان و برای احداث فضای سبز میدان مصالح فروشان رقمی معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی در توضیح اجرای میدان مصالح‌فروشان که در خلال پروژه بولوار کشاورز آغاز شد، می‌گوید: این میدان بعد از میدان فردوسی بزرگ‌ترین میدان منطقه خواهد بود. میدان فردوسی ۲۷ هزار مترمربع وسعت دارد و میدان مصالح فروشان ۱۸ هزار مترمربع خواهد بود که از نظر وسعت دومین میدان منطقه است.
این مقام مسئول، در توضیح روند اجرای پروژه احداث این میدان می‌گوید: با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کار احداث میدان مصالح فروشان از اسفندماه سال گذشته کلید خورد و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ مشهد خاطرنشان می‌کند: اکنون بخشی از خاکبرداری و جدول‌گذاری آن انجام شده و بناست مخزن ۵۰۰ مترمکعبی برای تأمین آب میدان مصالح فروشان و بولوار کشاورز احداث شود. ایجاد آب‌نما، فضای سبز و نورپردازی بخشی از برنامه احداث این میدان است که انجام خواهد شد.

بی‌شک اجرای چنین پروژه‌هایی در محلات کم برخوردار می‌تواند موجب دلگرمی ساکنان آن و شهروندان شهر شود چرا که این موضوع را یادآور می‌شود که از یاد نرفته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->